lørdag 5. april 2014

Når sola skinner i vinduskarmen.......




Ja, når sola skinner i vinduskarmen og katta maler som aldri før...
Da får jeg arbeidslyst, 
så her om dagen brettet jeg opp armene og fant frem vakebøtte,
vinduspuss og hev meg rundt. Gardinen ble tatt ned, vinduene vasket og opp kom sommergardinene. Dem har jeg vist her inne før, men nå får dere se dem igjen og det er for at jeg er ekstra glad i dem . De ble kjøpt på antikkmessa på Hamar av en bekjent av meg. Egentlig er det gammeldagse pyntelaken til dynen, men jeg syns de passer så godt til gardiner.




Pyntelaken kan brukes til så mangt, ikke sant?


Jeg har strikket av noe restegarn i det siste og disse klutene ble ett resultat av det, friske fine vårfarger  og greit å ha liggende fremme på kjøkkenet.





Nå har jeg jo startet på tunikaen som jeg fortalte om i forrige innlegg.
 Den er så artig å lage, både strikking og hekling og lages i biter som skal sy`s sammen etterhvert.
Nå holder jeg på å syr sammen disse to bitene.



Når jeg nå har hatt storvask, ble det litt fristende å finne frem litt påskepynt og satt ned påskeliljer i krukker og kar.
Denne flotte gamle skålen passer godt å ha påskeliljer i






Ett lite påskehjerte


Tenk at jeg fant hvitveis i hagen forrige helg.
En av de flotteste vårtegnene i hagen min.



Så til slutt vil jeg ønske dere en god helg.

Siste blomst også vårtegn vil jeg gi til min kjære venninne 
Sigrid Anne
som har gått igjennom en steintøff tid og som nå skal se fremover
og planlegge sitt nye liv.
Du er det tøffeste mennesket jeg kjenner
og 
jeg er så glad i deg.


5 kommentarer:

  1. Nydeleg innlegg !

    Fin søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så mye fint å se på! Og som kopptuene dine lyste opp på kjøkkenet! Og våren som er kommet så langt! Det kan vi bare drømme om som har snøen helt inntil husvegen. Men vi vil jo ha snø til påske da.

    Ha en strålende søndag! Her er det grått og huskaldt, men nå er det fyr i ovnen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så koselige bilder :) Kluter er bestandig kjekt å ha, enten for eget bruk, eller til gaver. De er blitt utrolig populære.
    Våren er ei herlig rid, her er det også snart bart alle steder, kjekt å begynne med litt småtteri ute.

    SvarSlett
  4. Skikkelig Prøysen stemning du har i vinduet! God ide å bruke gamle laken til gardiner, særlig når de er så lekre ;o) God påske

    SvarSlett
  5. Så koselig du har det med de flotte gardinene. Jeg har også pyntelaken..De ligger til ingen nytte, kanskje jeg skal se etter nye bruksområder. Tusen takk for tipset. :) Koselig lesing. Klem fra Birgit.

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg