tirsdag 25. mars 2014

For 35 år siden

For 35 år siden fikk jeg en liten jente og hun ble sola i mitt liv. 
Det er så rart å tenke på at årene kan gå så fort.
I dag er hun blitt en vakker , flott kvinne og har selv blitt  mamma.
Jeg er så heldig som har henne i nærheten av meg
og  kan hjelpe og støtte henne når hun har behov for det.

Som mamma så liker vi å ta vare på ting som andre ikke ser nytten av, men for en mor betyr sååå mye.
Dette er noe av det jeg har liggende:
en kjole hun hadde som liten,
båndet hun hadde rundt hånden som nyfødt på Kristiansund sykehus,
to gullsmykker hun fikk i dåpsgave
og tilslutt,
hennes første felte melketenner.

I bildet øverst ser dere en tekst som sikkert ikke mange skjønner så mye av, men det var min bestemor i Finnmark som lærte meg da jeg var på besøk med min datter.
Beolobokko, sormansoko, langamangan, gullanrangan og
bikkolillo.
Hvilket språk dette var ville hun ikke si, men
det er navnet på fingrene
Tommeltott,slikkepott, langemann, gullebrann og
 lillepetterspillemann .
Jeg håper min datter fører videre tradisjoner og historier jeg har lært henne som jeg igjen har lært av min mor og bestemor.
Lykken er å få være mamma.

2 kommentarer:

  1. Ja lykken å få være mamma... og lykken å få være bestemor :-)
    så jeg ønsker deg masse tid med barnebarn. Jeg var sist uke ti dager sammen med datter og barnebarn. Det var så hyggelig. Dessverre vi bor ikke sammen. Men alle kommer nest helg til oss. Varme hilser fra bestemor til bestemor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er sant, lykken er også å få være bestemor. Kos deg med familien din når dem kommer på besøk.Klem fra meg

      Slett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg