lørdag 21. desember 2013

Mitt nye strikkeprosjekt. Nordlandsjakken.

Da har jeg bestemt meg, jeg skal strikke nordlandsjakken.
 Jeg dro til byen og gledet meg stort til å kjøpe mønster og garn. Men skuffelsen ble stor da det viste seg at de hadde ikke dette mønsteret.
 Kari, som hun heter hun som jobber på garn og idee i Kristiansund og er søskenbarn til mannen min forstod sikkert hvor fælt jeg hadde det akkurat da, for hun saumfor kontoret og etter en god stund kom hun viftende med dette gamle mønsteret som hun utrolig nok fant der, er det dette du mener??? Jaaaa og ett orginal mønster fra lenge,lenge siden. 
Jeg ble altså så glad og fikk kopiert det og kunne velge garn.

Jeg falt for disse fargene. Jakken var opprinnelig strikket i Rauma garn, men jeg valgte Dale Falk garn.
 Nå er det slik at disse gamle mønstrene avviker noe i mønsterstørrelse i forhold til nå, så jeg får prøve meg litt frem, tror jeg velger å strikke den i herrestr.
Snart er adventstiden over. Julebaksten er kommet i boks og det er bare noe små pussel igjen.
 Ha en riktig god lørdagskveld.

1 kommentar:

  1. Denne jakken husker jeg. Skal bli spennende å se den i de fargene du har valgt.

    Riktig god jul!

    Juleklem fra Ingunn

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg