torsdag 5. desember 2013

Litt etter litt pyntes det til jul

Her ute ved kysten har den ene stormen avløst den neste. Den første fikk navnet Hilde, men hva med de andre som kom etter henne, hvorfor har ikke de navn? Det lurer jeg på, he,he. Vi er jo bra vant med blest og uvær og står han av. I går kveld stilnet det og da kom snøen. Alt ble så mye penere, lyst og rent og 2 minus, helt perfekt. Jeg er så heldig å ha noen feriedager til gode så da blir det pyntet lit etter litt til jul. Vi hadde besøk av min mamma og hennes mann. Vi feiret hennes 74 års dag og det med tradisjonelt julebord hjemme hos oss.
For å lage litt ekstra pynt over spisebordet, hentet jeg meg en grein som stormen hadde revet son halvveis av.Den var helt perfekt, krokete og med mose på. Fant også noen små greiner med bittesmå kongler som jeg festet på med streng. Greinen ble pyntet med stjerner og små lyslykter. Jeg var kjempe fornøyd. Men her kommer en advarsel: Den ene lykten sprakk da jeg tente lys i den, så vær sikker på at dere bruker solide lykter, gjerne med litt sand i om dere skal klage noe lignende. Uansett så ble det ett bra resultat til slutt. Her er bordet ferdig pyntet.
Jeg har også så smått begynt med julebakste, jeg baker ikke så mye,men litt blir det. Krumkaker og tørre vafler er det som er lagt i bokser til nå.
Jeg måtte bare vise dere dette artige gamle kakeboks lokket,det er tilogmed oppskrift inni lokket.
Litt etter litt blir det funnet frem nisser og engler, ikke alt med en gang for julen skal komme sakte og stille her i huset. Hunden vår Miro har fått egen julekalender og sitter forventningsfull og venter på å åpne en luke hver dag, da blir det en liten godbit.
Ute blir det og pyntet litt etter litt
Så ønsker jeg dere alle en riktig fin adventstid. Ta det med ro og pynt bare litt etter litt.

1 kommentar:

  1. Så utrolig stemningsfulle bilder du tar. :)
    Ble inspirert no og skal prøve meg på tørre vafler. Det er det jammen noen år siden sist jeg bakte, men godt er det. Klem. :)

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg