søndag 8. september 2013

Hekling i September

Jeg elsker høsten, en fantastisk tid. Selv om skogen kryr av jegere så drister vi oss ut på tur. Jeg vet jo at det er mange som irriterer seg over skravlende turgåere som ødelegger jakta,men skal jeg være ærlig så driter jeg i det, he,he.Når kvelden og mørket siger på så er det å ta frem håndarbeidet. Innimellom strikkingen så hekler jeg små vesker/punger. Disse har en kjekk jente bestilt.
På verandaen kan man enda nyte litt blomstring
Og benken har fått seg ett malingstrøk. Reinskinnet er tatt frem igjen så det blir deilig å sitte ute selv om det er litt kjølig.
I går hadde jeg og min datter en flott tur ute i skog og mark. Det er så godt å rusle innover skogen og her på øya har vi mange flotte turløyper.
Så vakre, men så farlige
Så kom vi frem til målet, Bjønnavatnet. Her ble nisten og kaffen funnet frem og vi satt en god stund og koste oss før vi ruslet hjem igjen.
Tenker jegerne trakk ett lettelsen sukk da vi tuslet hjem igjen
Ønsker dere alle en flott høst.

3 kommentarer:

  1. Så koselig med turbilder fra Tustna! Jeg har faktisk vært på Gullsteinvollen, ei kjempefin turisthytte. Ønsker meg tilbake dit en gang.

    Jeg har vært i bærskogen i dag. Plukka både blåbær og bringebær. Alt er seinere her enn på Nordmøre.
    Nydelig vær, oppimot 20 grader.

    Klem fra Numedal

    SvarSlett
  2. I dag har det vært flott høstvær til oss :) Nydelige små vesker du har heklet.

    SvarSlett
  3. Takk for trivelig kommentar på bloggen min:)
    Morsomt at du har slekt på Vikran. Skal prøve å legge inn et godt ord hos værgudene
    i håp om at været blir bra når du skal besøke denne flotte landsdelen;)

    Har forresten selv ei mor fra Finnmark:) Alt dette var grunn nok for meg til å legge meg til som følger:)

    Hilsen fra Tromsø.

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg