mandag 26. august 2013

Nordkapp koften/ Oda koften


Endelig fikk jeg tak i mønsteret på koften som jeg har lett etter i flere måneder. Det var en bekjent som hadde tatt vare på bladet ( Norsk Ukeblad) som den sto i og heldige meg fikk den. Min datter ønsket seg en kofte i gammeldags mønster, som hun sa. Og jeg må bare si, denne koften er bare så lekker. Garnet bestilte jeg fra Sandnes garn sin nettside.
Ahhh. Den er en fryd å strikke, nydelige farger og flott mønster. Jeg vet at noen butikker venter å få inn dette mønsteret i disse dager. Ellers så har jeg hatt arbeidshelg og bursdag. Dagen ble feiret på kveldsvakt. Sjefen min svingte seg rundt og bakte Pavlova kake og servert kaffe. Hun er en knupp og gjorde kvelden ekstra koselig.
Ønsker dere alle en flott og kreativ uke.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått dag.
    Kjekt å bli sett pris på i jobben.
    Og den jakka, den er berre nydeleg. Den kan
    eg virkeleg tenkje meg sjøl. Mine yndlingsfargar !

    Lukke til med strikkinga.

    Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Vel overstått du også! Ja vi er nok noen evigunge jomfruer vi ;)

    Åj den var flott det koften! Nydelige farver, den blir nok knallbra! Jeg har visst i et svakt øyeblikk lovet bort 3 mariusgensre i julegave til 3 barnebarn jeg... og skulle jo bare strikket 3 gensre til før jul, jaja har visst nok å gjøre framover ;)

    Klem fra nord :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med vel overstått! Herlig jakke i spreke farger!

    Klem

    SvarSlett
  4. O vad härligt att ha en sån snäll mamma som sticker en sån fin kofta.
    Hoppas att din dotter kommer att älska den:)
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvarSlett
  5. Gratulerer masse med vell overstått!:)
    Hjemmestrikket jakke er de beste..Nydelig mønster!
    Ha en fin dag!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅ, mamma hadde en sånn!! Du har ikke tilfeldigvis lyst å dele oppskrifta med mæ? Va den i ukeblad i 2012/13? (Har nemlig en STOR bunke liggende som æ ikkje har rydda..) Den e bare skikkelig FIN ;o)

    SvarSlett
  7. Nydelig kofte i spreke farger, herlig :)
    Og de kakene så nam , deilige ut!

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg