søndag 18. august 2013

Det er deilig når solen skinner og temperaturen er slik at man kan sitte ute til langt på kveld. Jeg har ikke plukket noe særlig med bær, men har planer om det, så vi får se hva man får tid til. Ihvertfall så fikk vi tak i litt jordbær. Ikke akkurat så billig for en kurv her på nordvest landet, men må bare ha litt rørt jordbær til vinteren, det er jo så godt.

I morgen starter skolen. Vi, mitt barnebarn,datter og jeg tok oss derfor en "kvalitetsdag" i Kristiansund denne uken.Gutten måtte jo ha seg ny ryggsekk til han begynner på skolen. Vi handlet, koste oss på restaurant og tilslutt en tur til badeland.En flott dag ble det. Her ser dere ett glimt av kaia hvor restauranten "Bryggekanten" ligger.
Og her ser dere sundbåten som går mellom de 4 "landene" som denne byen er kjent for. Landene kalles for Kirklandet, Gomalandet, Nordlandet (også kalt Marokko)og Innlandet (også kalt Tahiti).Jeg er kjempe stolt av den fine byen vår.
Og her er mitt kjære barnebarn og min datter.
Selv om man kan merke ett aldri så lite høstlig drag i luften så er høsten etter min mening kjempe flott. Man er liksom forberedt på alt og setter pris på fine varme dager og de dagene man sitter inne under ett pledd, tenner talglys, strikker eller leser en god bok. jeg tror vi nordboere er eksperter på å kose oss. Jeg ønsker dere alle en flott uke. klem fra meg

1 kommentar:

  1. Så enig med deg! Kristiansund er en fin by, og best av alt er at folka der er så hyggelige. Så en bytur er alltid kjekt. For en utflytta nordmøring er det bestandig fint å se bilder "heimafrå".

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg