mandag 3. juni 2013

Deilige dager

Så har vi lagt bak oss to flotte uker med deilig sommervarme dager. Det blir ikke tid til så mye håndarbeid når været er så bra. Da må en bare være ute for det er nok å ta seg til der. Huset skal fikses utvendig og det blir både beising og maling. Gresset vokser og må klippes og når man er ferdig med det har jeg følelsen av at jeg må begynne på nytt for det vokser så fort. Men innimellom øktene nyter jeg livet. På tirsdagen etter jobb tok jeg med meg hunden og gikk ned til sjøen. Det var så fint og jeg tenkte jeg måtte kjenne på temperaturen i sjøen, før jeg viste ordet av det så hadde jeg dukket hele meg under og tatt noen svømmetak. Kvalte ett gisp og ett hyl, ville jo ikke skremme livet av naboene. Etterpå var det bare å legge seg ned å gjøre det hele på nytt igjen med en sjokkert hund som tilskuer. Jeg kan ikke huske sist jeg badet i mai mnd, det må være flere tiår siden. Deilig å være Miro når han kan leke og avkjøle seg i sjøen. For å komme ned til sjøen må vi gå over en liten eng, den er så vakker nå når den står i sin blomsterprakt. Vårt paradis.Forrige helg arrangerte dem bruktmarket her på øya, det varte i to hele dager. Kjempe morsomt. Jeg fant meg stoff til mine sy prosjekt, bøker og mye annet spennende. jeg elsker slike marked.Denne koksbøtten fant jeg i snekkerboden til pappa, den lå gjemt under mye annet utstyr og var ikke lett å få øye på. Nå står den på verandaen min, pyntet med blomster. Er den ikke fin? Jeg ønsker dere alle en fin uke. Stor sommerklem fra meg.

3 kommentarer:

  1. Så mange nydelige sommerbilder!! Det er så deilig når solen varmer - tøff du som bader i sjøen allerede;o)))
    Bruktmarked er kjempespennnede! Likevel ser det ut til at du fant den største skatten hjemme;o))
    Ønsker deg en strålende dag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Så mange nydelige sommerbilder!! Det er så deilig når solen varmer - tøff du som bader i sjøen allerede;o)))
    Bruktmarked er kjempespennnede! Likevel ser det ut til at du fant den største skatten hjemme;o))
    Ønsker deg en strålende dag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Visst innebär sommaren många måsten också men njutningen är bara på toppen när solen skiner och allt växer.
    Härligt en liten simtur med hunden:)
    Än så länge är var lilla valp inte intresserat i vatten men jag vet inte vad som kommer:)
    Ha en skön kväll.
    Kram gerda

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg