onsdag 22. mai 2013

Nytt til campingvognen

Min kjære far har gått til innkjøp av campingvogn med spikertelt på Oppdal som vi i familien kan bruke så mye vi vil. Mye av innboet med teltet fulgte med, men vi må og sette ett eget preg på innboet mener jeg. Og det første å ta tak i var selvfølgelig gardinene, nye gardiner må til selv om min kjære far ikke skjønner helt vitsen med det. 8 gardiner , en duk og fire nye puter til sofaen ble det. Bilder av det nye feriestedet skal dere få senere. I slutten av april og begynnelsen av mai har det vært rydde tid. Her stilte man mannsterk opp og ryddet bort kvist etter trekapping. Min kjære far, datter og hennes Bjørn, min kjære mann, Miro (hunden)og jeg har stått på. Dette er en bratt skråning fra huset og ned til veien. Da vi kjøpte huset var det tett i tett med gran her. Nå er alt borte og vi skal plante og gjøre skråningen vakker igjen, men det tar tid og koster penger så vi får ta det litt etter litt. Mai er en fantastisk flott måned. Alt våkner til liv. Noe av det vakreste er når sauene og lammene får komme ut. Det er så artig å se lammene hopper og spretter i yr glede. For ett par uker siden begynte rododendroen i hagen å blomstre , det måtte jo foreviges sammen med min skjønne Miro.

Så kjekt å kunne ta med noen av blomstene inn og sette dem i vase.

2 kommentarer:

  1. Det er jo rene sommeren hos deg! Lekre gardiner du syr. Nei, karer bryr seg som oftest ikke om hvordan gardinene ser ut...
    Så fint med rododendroen! Minner meg om våren på Tingvoll, eksamen og varme dager.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så sommerlig og fint utstyr du har sydd til campingvognen! Rododendron er så nydelig, den vokser ikke her hvor jeg bor.

    Klem, Kari

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg