fredag 5. april 2013

Retrostrikk

I disse tider er det fler og fler som finner frem gamle strikkeoppskrifter og interessen ser ut til å vokse. Her er mitt bidrag til noen retro gensere og kofter. Jeg fant dem i min mors gamle oppskriftshefte som nå er kommet i mitt eie.

Jeg har ikke lagt ut selve oppskriften, men om noen ønsker det kan jeg gjøre det. Denne her lurer jeg på å strikke til meg selv, kanskje i andre farger. Det er blitt fredag igjen, dagene flyr og snart kommer våren til våre kanter av landet. Selv om det er meldt både sludd,snø og haggel til helgen vet vi at om bare noen uker så begynner bjørka å vise frem sine grønne skudd. Jeg har fri helg og skal nyte den uansett vær. God helg alle sammen. Klem fra meg.

3 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke morsomt med de gamle, flotte oppskriftene. Disse var riktig lekre. Tenker å lage meg cortina genseren fra 1956. Ha ei fin helg. Klem :-)

    SvarSlett
  2. den siste genseren der den kunne jeg virkelig tenkt meg. Lekker. God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Herlige gamle oppskrifter :) Min "voksne mamma" har også kommet med gamle oppskrifter til meg - og det klør i fingrene til å strikke noen av de gamle oppskriftene

    Klem nordfra

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg