søndag 3. mars 2013

Litt av hvert

Da har vi vært på Røros og martna. Vi kom dit på lørdagen . Det var ett utrolig til folkehav så det var ikke helt enkelt å få med seg alt. Jeg tok ikke noe spesielt med bilder,men dette skiltet måtte jeg bare knipse ett bilde av. Like viktig som martnaen var det å treffe min søster og mitt tantebarn. Det ble litt sonn adrenalin følelse, om å gjort å prate mest mulig sammen samtidlig som det skulle handles. Det gikk jo ikke helt greit for tiden gikk så alt for fort. Men vi fikk kjøpt med oss pølser, lefser bærsirup og reinsdyrskinn. Neste gang blir det overnatting så vi får skikkelig med tid sammen med familie og Røros martna.Denne uken har jeg gjort ferdig ting som bare har blitt satt tilside på vent. Jeg fikk noen bestillinger på heklede bokbind og nå er dem ferdige. En pute ble ferdig strikket av restgarn, den skal jeg ha ute på en benk jeg har stående, når det er vær til det vel og merke. Skapdøren til mamma er ferdig malt Så nå har jeg fått tak i bomullsgarn og skal strikke meg noe til sommeren. Det skal dere få se senere. Denne helgen har vært vindfull her midt i landet. I går blåste det full storm med orkan i kastene. En båt nede i bukten slet seg og ble drivende. Heldigvis gikk den på grunn og det ble ikke noen skader. Men vi koste oss inne, fyrte i ovnen, tente lys og hadde det riktig så bra. Da er det greit å stå inne å ta bilde av været ute. Og dette er bukettene som pryder stuen denne helgen. Selv om mars måned kan være temmelig lunefull med mye snø og uvær, så vet vi at vi går mot vår. Her er beviset på det. Bildet ble tatt på onsdagen. Ønsker dere alle en riktig innholdsrik og fin uke. Klem fra meg.

6 kommentarer:

  1. Jeg håper jeg kan dra til Røros på martna en gang. Det ser så kjekt ut:) Du har jo fått gjort litt av hvert! -Både hekling, strikking og maling. Velkommen vår! Ønsker deg ei fin uke.

    SvarSlett
  2. Så koselig med gås-ungene! Her varer nok vinteren ei stund, men det tiner, og sola varmer.
    Artig og variert innlegg! Jeg kunne også tenkt meg på Røros-martna, men bor vel for langt unna.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som har på Røros! Det er et sted jeg lenge har hatt lyst å reise til, men ikke kommet meg så langt med ennå. En dag......:o)
    Så nydelige bokbind du har laget!! Veldig vakre;o)
    Så deilig det er å pynte med blomster nå som vi venter på våren;o)
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Fine bilde, men eg likar best dei vårlege ;)
    Stormen rasa her også, heldigvis bra i dag, det er over for denne gong.
    Ynskjer deg ei fin ny veke !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Røros er jo sååå koselig, skulle gjerne vært på Martna der. Så mye fint du har laget - du har mange talenter!
    Deilig å være inne når det uler som verst utendørs. Men det er nå godt at våren er i anmarsj. Ha ei fin uke du også. Klem fra Eva

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig tilbakemelding på min blogg ;-) det var mykje fint du har laga og, ha ein strålande søndag .

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg