lørdag 2. februar 2013

God helg

Titter bare innom for å ønske dere alle en riktig god helg. Her midt i landet sludder og blåser det. Riktig innevær. Så da er det kjekt å ha noe vakkert å feste blikket på og drømme om våren . Fargerike blomster og lys gir oss trøst om lysere tider.
Jeg må vise fram noen nostalgiske melkeflasker jeg var så heldig å få tak i. Slike husker jeg fra jeg var en veldig liten pike. Husker godt når mamma gikk på butikken med flaske kurven og kjøpte melk. Jeg syns de er så fine at de må jeg sette frem så også andre får se dem.
Var de ikke flotte? Noen av flaskene var også helt blanke i glasset husker jeg.
Jeg var inne på en nettbutikk som heter "Bestemors hus" og bestilte dette. Med pakken kom dette koselige kortet fra Anne. Stikk inn på nettbutikken hennes, hun har mye fint.

Nå skal jeg montere den andre Skappel genseren jeg har strikket og så kan jeg nesten ikke vente med å starte på en hals jeg har kjøpt garn til. På søndag er vi bedt i bursdag selskap til barnebarnet og det blir så kjekt. Ønsker dere alle en riktig god helg. Klem fra meg.

3 kommentarer:

  1. Disse melkeflaskene husker jeg godt. Vi hadde en "fireseter", altså ei korg med plass til fire flasker. Før det kjøpte vi melk i spann på butikken og før det på en gard i nærheten. Da hadde vi to spann som vi bytta på, ett blankt som jeg har arva og ett i lyseblå plast. Det siste var ei nyvinning i de tider. Artig innlegg!

    Fortsatt god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så søte blomster, og de melkeflaskene var jo bare såååå koselige. Ønsker deg en fin kveld.
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Nydelige lysbilder!..og de melkeflaskene husker jeg med blandede følelser..varm melk med klumper..frossen melk som ble tinet på radiatoren på skolen..:)))..men fine flasker ja:)

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg