lørdag 9. februar 2013

Genser og hals

Hei alle sammen. Denne uken har jeg strikket meg en hals. Fant mønsteret på nettsiden til Drops. Falt pladask for denne lekre fargen i fritidsgarn. Hadde egentlig ikke noe planer hva jeg skulle strikke av garnet, men til slutt kom jeg på at en hals hadde vært kjekt. Og på pinner nr 7, var jo det fort gjort.
Garnet kan kanskje være litt "hardt" til å være til hals så neste gang skal jeg strikke den med ett mykere garn,men fin ble den.
Og her er Skappel genser nr 2 ferdig montert. Den ble strikket i Drops alpakka og Iris alpakka. Brukte to farger, lys blå og natur. Den ble noe kortere enn den første jeg strikket ganske enkelt fordi jeg kjøpte for lite garn og når garnbutikken jeg handlet på ligger i Trøndelag og jeg befinner meg på Nordmøre så ble det nå bare slik. Har jo ikke tid til å vente på at dem skal sende garn til meg, nå nei, her går det fort i svingene når hodet er fult av andre ideer. Men nå blir det ikke flere Skappel gensere altså, Må no være måte på og når det er så mange andre flotte mønster å velge i.

1 kommentar:

  1. Halsen blei nydelig :) Skjønner hva du mener med "hard" - jeg pleier å bruke Alfa eller Freestyle som "alternativ" til Fritidsgarn når noe skal opp mot halsen/på hodet :)

    Så deilig Dorthegenser!

    Klem nordfra

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg