søndag 20. januar 2013

Starten på det nye året.

Hei alle sammen. Det ser kanskje ut som reklame for Ibux og Efedrin, men det er min start på det nye året. Nå har jeg vært syk i 2,5 uker og det har altså vært så drygt. Det startet med influensa med påfølgende bronkitt. Både jeg og min kjære mann låg strøkne i hver vår sofa med hvert vårt pledd, snufset, hostet og led i stillhet, mens en tålmodig Miro låg på gulvet og passet på oss. Heldigvis kom datteren i huset og tok med seg vår kjære Miro på luftetur om dagene. Etter som jeg har hørt har mange i dette landet lidd samme skjebne i de siste par månedene. Men det meste har heldigvis en ende, dette er jo noe man blir frisk igjen av og i morgen starter jeg på arbeid igjen. Heldige meg.
Jeg har ikke hatt ork med håndarbeid i det siste.Det har ikke fristet og alt har jo gått i sakte kino. Men som så mange andre har jeg fulgt med på serien "Hvem tror du at du er". For en tid tilbake fikk jeg en opptegning av min Finnmark slekt, helt tilbake til begynnelsen av 1700 tallet. Det sto navn og fødselsdato og bosted. Nå har jeg studert videre på digitalarkivet på hvem var disse menneskene, hva gjorde de på? Det er så spennende altså. Jeg har finske,svenske og samiske aner og jeg har nettopp begynt på studiene.Dette må jeg bare fortsette å studere, har så mye å lære og det er jo fantastisk historie om mine forfedre og mødre.
Slik ser det ut her midt i landet. Kalt og snøfattig. Sola skinner hver dag og det minner oss om at dagene blir lengre og lengre. Jeg regner med at med lyset så våkner lysten til å være noe mer aktiv også. Så neste gang jeg blogger har jeg startet med mer håndarbeid. Ønker dere alle en riktig god uke.Klem fra meg.

2 kommentarer:

  1. Jammen godt du er på beina igjen.
    Her i huset har me vore friske, men kjenner fleire som har vore skikkeleg nede for telling i fleire veker.
    Nydeleg hund dokke har.
    Spennande med slektsforskning, den serien er veldig spennande og rørande.

    Håper du får fine dager med nye krefter i kroppen.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Heia! Takk for koselig kommentar! Ja det skulle dere hatt! Du får komme innom!!

    Ikke kjekt å være syk, det er jammen meg sykdom/influensa over alt!! :)

    Ha en fin ettermiddag!

    Mvh Christina

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg