fredag 5. oktober 2012

Lyslykter

Hei alle sammen der ute. Denne uken har jeg fått heklet litt. Det har blitt ett par grytekluter og disse lyslyktene. Jeg er så glad i grått og velger det ofte når jeg skal kjøpe meg klær eller garn. Med grått kan man mikse og trikse i farger til tilbehør.
Disse ble lekre med sarte hvite blånder til.
Her er ett par større lykter. De har fått rød sløyfe og kan bli fine til jul. Lilla sløyfer til advent kanskje. Mange muligheter.
I en kasse med ting og tang fant jeg disse vakre broderiene som min mamma har sydd, sikkert for 30-40 år siden. De var opprinnelig i svarte ovale rammer, men rammene var blitt ødelagt. Jeg satte dem i nye rammer og syns dem ble nydelige. Nå får de stå å pynte opp i vinduskarmen.
Midt Norge har hatt ett fantastisk fint høstvær i 14 dager nå. Sola skinner og fargene i naturen slåss om oppmerksomhet. Det er bare skjønt. Jeg har fri helg og ser frem til det. Ønsker dere alle en riktig god helg. Klem fra meg.

7 kommentarer:

  1. Flotte lykter som skal pynte hos deg!!
    Her skinner sola ja, så vi får håpe det varer litt til:)
    Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Nydelige lykter :) :)

    Enig med deg i at mammas broderier bare er herlige - og KJEMPESØTE i nye rammer :)

    Ha ei strålende helg

    SvarSlett
  3. Smart med hvite rammer til de lekre broderiene! De bør absolutt komme til heder og verdighet igjen. Nydelige lyslykter også!

    Riktig god helg! Sola skinner her også.

    klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Hei!
    Takk for kommentar hos meg! Så hyggelig blogg du har, og jeg ser at vi deler de samme interessene! Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Kor fine lykter og broderier.
    Eg heklar også litt lykter, tenkjer å gi vekk til bursdagar og jul.
    Takk for tips om link i innlegg. Det er litt annleis
    med iPad, men eg fann det ut til slutt.
    No er heldigvis pc i orden så eg slepp all frustrasjonen.

    God mandag til deg !

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Nydelige lykter du har heklet. Og så forskjellige de ble når du skifta bånd.
    Bildene ble kjempfine i nye rammer
    ønsker deg en fin dag videre.

    SvarSlett
  7. Flotte trekk til lyslyktene du har heklet! De broderiene husker jeg godt fra "før i tia", det ble fint med hvite rammer.
    Ha ei god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg