torsdag 13. september 2012

Veske av skjerfgarn

Hei alle sammen. Det er lov å forandre mening vel? Mens jeg hadde en tenkepause på hvilket prosjekt jeg skulle kaste meg på, startet jeg opp med å strikke skjerf av garnet Embla. Under veis ombestemte jeg meg og tenkte: Kanskje det kan bli en pute??? Men snipp, snapp snute, det ble en veske. Jeg la opp 8 masker og strikket ca 42 cm. Felte av. Så strikket jeg opp kant med restgarnet etter Skappelen genseren. Strikket også for i vesken.. Fort gjort, ferdig etter ett par kvelder med strikk.
Her om dagen var jeg på besøk til en kjekk dame. Hun er så flink til å strikke lester og hadde fått flere bestillinger på dem. Jeg fikk lov til å ta ett par bilder å vise dem frem på bloggen. Siden det er en vid mønster kant er dem kjempe flott å ha over støvletter eller lave støvler. Nå har jeg sendt bildet til min mamma og tipset henne om at jeg ønsker meg slike. Kunne jo ha strikket dem selv, men akkurat nå har jeg så mange andre planer.
Ellers så har jeg funnet frem dette gamle settet med saftmugge og glass. Dem har vært i familien i to generasjoner. Passer så godt på bordet i antikk kroken vår.

1 kommentar:

  1. Stilig veske!! Denne blir lagt merke til :) :)

    Lestene er bare så flotte - jeg liker "nedbrett"lester så godt, så når "alle mine prosjekter" er i havn, kjenner jeg på meg at jeg må få strikket noen par i samme stilen

    Ha en strålende helg

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg