torsdag 6. september 2012

Strikket hals.

God morgen alle sammen. I går hadde jeg "rydde i klær" dagen. Uværet fortsetter ute så det er en fin anledning til å rydde bort det meste av sommertøyet. Gensere og tykkere klær blir tatt frem. Da fant jeg denne halsen. Den har jeg strikket av "pom pom" garn. Strikket bare ett avlang stykke, brettet det og satte i to store knapper. Utrolig deilig å ha på. Myk og god.
Er det noen av dere som hadde en slik lue som liten? Denne heklet min mamma til meg. Har prøvd å finne oppskriften, men har ikke lykkes enda. Jeg skal ta den med til henne, så kanskje hun husker hvordan hun heklet den. Mønsteret er så artig, ser ut som det er flere dobbelstaver heklet sammen for å få den boblen. Jeg hørte at det var en dame i Kristiansund som heklet slike luer til voksne jenter. De var skikkelig populære..:-)
Klem til dere alle fra meg.

7 kommentarer:

  1. Jeg husker den heklinga der :) Mange staver hekla i samme maske og stavene sammenhekla tror jeg.. Mimret litt da jeg så lua :))
    En fin kveld til deg, selv om vi ikke har det beste været ute. ♥

    SvarSlett
  2. Slik hue har eg sett, men anar ikkje framgongsmåten.
    Fin både hals og hue.
    Deilig å ha noko over skuldrane :)

    Torsdagsklem.

    SvarSlett
  3. Den halsen var jo helt genial! Tror jeg må finne et tykt og deilig garn og lage en slik. Blir nok ikke vanskelig å finne garn, for husets garnlager er blitt ganske så stort i løpet av årene, klem:-)

    SvarSlett
  4. Herlige varme plagg - både halsen og lue. Lua så jo nesten ut som den var av pom-pom garn :)

    Klem nordfra :)

    SvarSlett
  5. Hei, fine ting. Denne luen skulle jeg gjerne ha heklet. Håper du finner frem til noen som kan hjelpe. Takk for koselig kommentar og så kjekt å følge en ny blogg. ;-)

    SvarSlett
  6. Trur jeg hadde en slik lue da jeg var ung. I alle fall en som lignet.

    Takk for alle hyggelige kommentarer du legger igjen hos meg.

    God helg.
    klem

    SvarSlett
  7. tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min.

    Den halsen din så herlig ut og lua likeså. Tror aldri jeg har sett slikt ponponggarn, men det så veldig spennende ut.

    Ha en god helg du også.

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg