fredag 17. august 2012

Avlastningsbord

Hei og hå. Må bare vise frem det nye avlastningsbordet på kjøkkenet. Det var min bedre halvdel som kom hjem med ett bar bord og lurte på om jeg hadde lyst på det. Det var opprinnelig trehvitt. Så var det bare å finne frem malingsspannet og sette i gang. Det ble kappet litt på høyden da jeg syns det var litt for høyt i forhold til kjøkken vinduet.
Kjøpte en gardinstang som jeg monterte på bordet for å henge ting og tang på. Litt artig syns nå jeg.
Vi holder på å pusse opp både inne og ute. Etter at vi bygde på stuen fikk vi en ny krok på verandaen. Min pappa har vært så snill å gi oss disse flotte stolpene som han selv har hugget og barket. Vi har satt dem inn med flere lag av olje. Og litt artig å få tatt i bruk disse gamle kjerrehjulene. Neste etappe blir å legge ett nytt terassegulv. Fin utsikt?

11 kommentarer:

  1. Kor fint du har det.
    Og DEN utsikta !
    God helg til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord.
      Klem til deg..:-)

      Slett
  2. Takk for besøk på bloggen min. Alltid hyggelig med nye som kommenterer. Jeg ser på etternavnet ditt og lurer på om du kjenner Helen med samme etternavn?
    Så flott bord du har fått. Lurt med den stanga. Skaffer meg kanskje en sånn ved enden av kjøkkenbenken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du titter innom. Og velkommen er du som følger om du vil. Det varmer mitt hjerte.
      Nei jeg vet ikke hvem Helene er, spurte min mann om det og. Men har hun samme etternavn og er fra Kristiansund så kan det jo hende hun er i slekt.
      Ha en fin dag.
      Klem fra Meg.

      Slett
  3. Så praktisk og flott med det bordet!..smart med den stanga!..og de flotte stokkene!
    Herlig utsikt du har der;)
    Ha en fin søndagskveld, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Wow så flott det var. Nydelig utsikt også.
    Ha en fin kveld videre.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Det bordet ble kjempefint, og veldig lurt med stanga på siden. For en flott utsikt..... Nydelig! Klem

    SvarSlett
  6. Så utrolig lekkert! ELsker sånne dille ting!
    Mye fint nedover i bloggen også, her likte eg meg!!!

    KOS deg og ha ei flott uke ;))

    Klem Vibbedille ,))

    SvarSlett
  7. Så smart det du har gjort med bordet ditt. Og utrolig flott ute, og utsikten var helt nydelig.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  8. Hei hei Fiksemalla ( herlig navn)!
    Velkommen som følger hos meg og kjekt at på den måten fant jeg deg:)
    Å sage beina av avlastningsbordet og så sette på en gradinstang, var genialt

    Takk for inspirasjonen.
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  9. Hei! Så koselig at du tittet innom bloggen min! Må si som de andre at du har nydlig utsikt fra kjøkkenvinduet ditt! Synes også at det var moro med gryteklutene med kjolefasong, slike hadde mamma på kjøkkenet i barndomshjemmet mitt. Kjenner også igjen flere av modellene i hekleboka du skrev om i et tidligere innlegg, tror jammen jeg må skaffe meg den boka : )

    Klem, Kari

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg