mandag 16. juli 2012

Min første dag på jobb

I dag var min første dag på jobb etter ferien. Temmelig trøtt når klokken ringte. Men etter en god kopp kaffe var jeg klar til dyst. Siden jeg jobber i hjemmesykepleien blir det en del kjøring og på landsbygda mange kroker og kriker. Til å begynne med i jobben min, ble jeg forbauset over det var veier jeg ikke viste om, hvor det faktisk bodde folk. Jeg har oppdaget mange idylliske steder og alle jeg kommer til er smilende og blide. Takknemlige for at vi stikker innom. I dag var jeg innom en dame som ikke bare bor på en idyllisk plass, men som og lyser av godhet. Hun omgir seg med mye håndarbeid, rene kunstneren, spør du meg. Og hun har så mye kunnskap om alt mulig. I dag fikk jeg en hurtig innføring i hardangersøm. Så nå har jeg bestemt meg får å prøve det. Det blir neste prosjekt. Bildet har jeg lånt av ATELJE MARGARETHA. Flere av brukerne ønsket meg velkommen tilbake etter ferien og fortalte at de hadde savnet meg. Jeg blir så rørt og takknemlig over å ha så mange flotte mennesker i rundt meg. Og er lykkelig for at jeg har det yrket jeg har. Så vil jeg ønske FJELLETS DATTER hjertelig velkommen som følger på bloggen min. Ønsker dere alle en flott uke om du har ferie eller er på jobb. Klem fra meg.

5 kommentarer:

  1. Åh, heldige deg som har lært deg hardangersøm. Det er et av mine "MÅ lære meg en vakker dag" - men tida rekker liksom ikke helt til :)

    Ja, hjemmesykepleien er en utrolig flott arbeidsplass - selv om jeg ikke har jobbet i hj.spl (har jobba på legevakt i 7 år)

    Vel overstått ferie :)

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre at du setter pris på jobben, og det gir deg nok mye at brukerne viser at de setter pris på deg;) Hardangersøm er fint! Jeg tror slike teknikker er på vei inn igjen;)

    SvarSlett
  3. Det er jo så gøy å lære noe nytt. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:)
    Må være en herlig jobb du har som får møte så mange flotte mennesker - og kansje lære litt:)
    La meg til som følger her hos deg - kjempekoselig blogg!
    God helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Det høres ut som du trives i jobben, så bra! Trivsel er viktig både for de ansatte og for de som får besøkene.

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg