fredag 27. juli 2012

Fantastiske Bergen og Bruce Springsteen

På tirsdag tok min kjære mann, datter og jeg flyet til Bergen, med ett mål, Konsert med Bruce Springsteen. Tror faktisk at halve øya hadde samme tankene som oss. Og for en opplevelse, helt utrolig. Jeg kan bare ikke forstå hva den mannen er laget av. Full rulle i 3-4 timer uten stopp. Resten av bandet er og helt suverene. To konserter i samme tempoet på to dager. Det er bare å ta av seg hatten for dem. Anbefaler alle å ta en tur om det er en konsert i nærheten.
Bergen er en vakker by. Yrende liv på fisketorget og bryggen. Vi kom tidlig så vi hadde hele dagen på å rusle og kose oss.
Når jeg er i Bergen har jeg som mål å besøke to butikker. Den ene er Butikken til Juhls sølvsmie. Denne gangen kjøpte jeg ett smykke som på samisk er tegnet for mann, men opprinnelig er det katolsk og betyr Ave Maria.
TITT TEI. Tror dere ikke det var sneket seg med en liten blindpassasjer. Han spratt opp av kofferten og hadde bestemt seg for å bli med til Nordmøre. Kjæringa hans hadde nemlig flyttet dit for noen år siden. Nisseloftet er andre butikken jeg bare må besøke i Bergen. Og der finner jeg alltid noe å kjøpe. Denne gangen en håndmalt bjelle og en nisse gubbe. Dagene flyr og nå er det helg igjen. Sola skinner i dag og det krysser vi fingrene for at den gjør noen dager nå. God helg alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Så bra at det ble en flott konsertopplevelse! Og Bergen er en fin by på alle måter. Blindpassasjeren i kofferten er en luring og blir nok kjekk å ta fram til jul. Smykket er også en skatt å ha med seg heim.

    Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett
  2. Var på konserten dagen før vi, og det var supert.
    Håper på flere ganger, og Bergen er en super konsertby:-)))


    Ha ei fortsatt fin helg :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du titter inn på bloggen min. Og jeg blir kjempe glad om du legger deg til som følger.
      Ja det blir helt sikkert flere turer til Bergen. Vi ble veldig betatt av byen.
      Ha en fin dag.
      Klem til deg..:-)

      Slett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg