tirsdag 29. mai 2012

Stakk, Fanakofte og Vømmølfestival

Som jeg skrev er det Vømmølfestival til helgen. Og i den forbindelse har jeg sydd meg stakk og strikket meg jakke i fanakofte mønster. Dette er en festival vi drar til hvert år. Her går vi tilbake i tid. Kler oss ut og synger gamle vømmølviser. Alt rundt oss er fra gamle dager, både salgsvarer og klær. Utrolig mye folk samles i Verdalen denne uka, ja dem kommer fra mange steder i landet med ett mål: Å ha det artig. Her er noen glimt fra festivalen og klærne jeg skal ha på meg

2 kommentarer:

  1. Herlig! Skikkelig flott stakk og Fanakofte!

    Blir beint litt misunnelig på den festivalen dere er så heldige å ha!

    Men her oppe snør det ("Finnmarkspollen" laver ned) - så en slik festival måtte ha vært uti juli kanskje :)

    SvarSlett
  2. Har fulgt med været og sett at det har lavet ned der nord, men som vi vet så kommer sommeren plutselig og sterkt.
    Du får sette deg på ett fly og oppleve festivaluken i Verdal, den er anbefalt...:-)

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg