torsdag 3. mai 2012

Mitt kjære syskrin

For ett par år siden arvet jeg dette skrinet etter min svigerinne som så trist døde av kreft. Hun var en flott dame som har opplev mye.Da hun var ung dro hun til sjøs og mønstret på utenriksfart. Skrinet er ett av de tingene hun tok med seg hjem fra utlandet.
Skrinet var fult av utstyr da jeg fikk det. Nederst er det en skuffe med strikkepinner. I det store rommet låg det flere esker fulle med knapper og sytråd. Her er bilde av noe av innholdet.
Øverst er det en hylle med flere rom. Her ligger det som jeg bruker mest. Her fant jeg flere reise mapper. To var fra kommuneforbundet. Ett var fra forretningsbanken. Og den søte mappen med bilder av barn er tysk og heter Nesthakchen`s nadelmappe, kjempe søt og nostalgisk. Det rosa arket inneholder Knappenåler av stål fra O.Mustad og sønn i Oslo. Arket kostet hele 2kr og fem øre. Utrolig artig å ha. Håper dere likte å ta en titt på mitt kjære syskrin. Jeg er utrolig glad idet og tenker ofte på min svigerinne som kjøpte alt som ligger i det og som jeg nu vokter over som gull.

3 kommentarer:

  1. Gubban...dette er noe å være stolt over og for en skatt å ha. Nydelig skrin :) heldig du som har det.

    SvarSlett
  2. Snakk om skattekiste! Skjønner godt du vokter denne som gull. Mange minner og mye historie er gjømt i det skrinet. Takk for at du viste det fram.

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  3. For et fantastisk syskrin! Og så med alt det vidunderlige innholdet :)

    Du kan få kape til Finnmark festdrakt, sjal finnes ikke. Kapet er flott, for din del blir det sort med rødt for (lik vestens for)

    Takk for koselige kommentarer i bloggen min - jeg setter stor pris på det

    Ha en fatastisk nasjonaldag i morgen, med Norges vakreste festdrakt på ;)

    Klem nordfra

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg