onsdag 29. februar 2012

Min mamma kommer fra Finnmark og jeg ble født på Hammerfest sykehus. Derfor er det viktig for meg å bære bunad fra Finnmark. Jeg sydde min første bunad da jeg var 25 år og har brukt den mye. I fjor sydde jeg Vest Finnmarks drakten. Den er skapt av to damer i Alta og har nydelig sølv som er laget på Juhls smie i Kautokeino. Det var mye arbeid med drakten og jeg er kjempe stolt av å ha fått den til. Har hatt telefon og mail samtaler med damene i Alta når jeg lurte på noe. Håper jeg får brukt den på 17.Mai i år.




4 kommentarer:

  1. hei
    Så kjekt at du har ordnet deg blogg da:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant. Håper du vil følge meg. Skal prøve å være flink og oppdatere bloggen regelmessig.

      Slett
  2. Den var nydelig! For et arbeid! Visste faktisk ikke om akkurat denne drakten, kan jo være for at det er noen fra Alta som har laget det ;)) Så morsomt at du er født i Hammerfest da!

    Ha en superfin torsdagskveld!

    Klem fra Hammerfest :)

    SvarSlett
  3. Der var drakten din :) Den er aldeles nyyyydelig :) Takk for hyggelig kommentar i min blogg - og for at du har lagt meg til som følger hos meg :)

    Min mamma er forresten også fra Hammerfest ;)

    Klem fra Alta

    SvarSlett

Setter stor pris på dine kommentarer til mine innlegg